Расшифровка переговоров пилотов разбившегося Боинг-737 с диспетчерами (ПОЛНЫЙ ТЕКСТ с русским переводом)

Опубликована расшифровка переговоров пилотов Боинг-737 с диспетчерами перед катастрофой самолета.

Международное консультативно-аналитическое агентство «Безопасность полетов» опубликовало на своем сайте текст переговоров экипажа самолета «Боинг 737-800», разбившегося 19 марта под Ростовом-на-Дону, и местных авиадиспетчеров.

Расшифровка теперь доступна не только на английском, но и на русском языке.

Переговоры пилотов Боинг-737 с диспетчерами аэропорта Ростов-на-Дону

Как следует из текста радиообмена, один из диспетчеров дал пилоту разрешение приземлиться. Затем летчик дважды сообщил, что захватил курсовой маяк, позволяющий удостовериться в настройке на нужную систему захода на посадку.

После того, как другой диспетчер передал экипажу данные о видимости (3,5 тысячи метров) и давлении, пилот заявил, что уходит на второй круг.

Аэропорт отдал авиалайнеру информацию о необходимой траектории, на что летчик ответил: «Пока-пока».

Источник в экстренных службах ранее сообщал, что за несколько минут до посадки пилот по неизвестной причине передумал и решил сделать заход на очередной круг, но не сумел.

Расшифровка и русский перевод радиообмена между диспетчерами Ростова (С1, С2, С3) и экипажем Fly Dubai (Р) 981

P – Okay, thank you very much er Sky Dubai nine eight one. ().

P – Tower, Sky Dubai nine eight one. ().

C1 – Sky Dubai niner eight one, Rostov Tower. ().

P – I just calling you (…) er you have any improvement on the weather? ()

C1 – Sky Dubai niner eight one, now wind two three zero degrees one zero, gusts one four … per second, cloud base six three zero meters, visibility … thousand, er correction, six thousand meters and shower rain. ().

P – Okay thank you very much, any wind shear warning? ()

C1 — … bai er niner eight one, negative. ().

P – Okay, thank you, and when you look out of the window sir it looks better than before. ().

C1 – Sky Dubai niner eight one, er, moderate (…) ()

P – Okay, thank you very much. ().

C2 – Sky Dubai niner eight one, monitor information Bravo. ().

P – Thank you. П – ()

P – Er Tower, Sky Dubai er nine eight one. ().

C3 – Sky Dubai nine eight one, Rostov Tower. ().

P – How is the weather sir, is it better? ()

C3 – Sky Dubai nine eight one, er weather at zero zero two zero .. bility five errr kilometers, er ceiling six three zero meters, surf… wind two three zero er degrees one three, maximum one eight meters …cond er light shower rain, er mist, on final er severe turbulence and moderate wind shear. ().

P – Okay, thank you very much. ().

C2 – Sky Dubai niner eight one. ().

P – Go ahead for Sky Dubai niner eight one. ().

С2 – Sky Dubai niner eight one, at two two wind two three zero degrees, one four meters per second, maximum one eight meters per second … zero degrees, visibility six kilometers, scattered four eight zero … six three zero meters, meteorological office not reported about wind shear on the runway. ().

P – All copied and Sky Dubai niner eight one, request descent for our approach, Sky Dubai niner eight one. ().

C2 — … three one zero. Д2 — … ().

P – three one zero, Sky Dubai niner eight one. ()

C2 – Sky Dubai niner eight one, contact Rostov Radar one two one deci… ()

P – Rostov Radar, hello again, Sky Dubai niner eight one, descending flight level six six, flight level seven, seven zero, zero seven zero, sorry, and er heading three one zero. ().

C3 – Sky Dubai niner eight one, Rostov Radar, heading three one zero by QFE er niner eight eight descend to height six hundred meters. ().

P – Descend height six hundred, er nine hundred meters, conf… Sky Dubai niner eight one? ()

C3 – Sky er Sky Dubai niner eight… descend to height six hundred meters. ().

P – Six hundred meters, descending six hundred meters, QNH confirm niner niner eight? (…) ()

C3 – Sky Dubai niner eight one, affirm. ().

P – QNH niner niner eight and descending, niner niner eight and the QNH… descending six hundred meters, Sky Dubai niner eight one. ().

C3 – Dubai niner eight one, turn left, heading three zero zero. ().

P – Fly heading three zero zero, Sky Dubai … eight one. ().

C3 – Sky Dubai niner eight one, turn left, heading two niner zero. ().

P – Left, heading two niner zero, Sky Dubai… ()

C3 – Niner eight one, cleared ILS approach runway two two and report established localizer. ().

P – Runway two two, I will report on the localizer, and for your information, in case of going around we are going to go… climb, er we are going to climb to flight level eight zero, eight zero, Sky Dubai niner eight one. ().

C3 – Niner eight one, roger. ().

P — … check please. ().

C3 — … Dubai niner eight one, two three zero degrees, one two, gusts one eight meters. ().

P – That’s copied, established on the localizer runway two two, it’s Sky Dubai niner eight one. ().

C3 — … Dubai niner eight one, contact Tower one one niner decimal seven. ().

P – Tower one one niner seven, Sky Dubai nine eight one. ()

P – Rostov Tower, hello again, Sky Dubai niner eight one, established on the localizer runway … two. ()

C1 – Sky Dubai nine eight one, Rostov Tower, er good evening again. Surface wind two three zero degrees one two, er maximum one… ()

P – … two two, Sky Dubai niner eight one. ().

C1 – niner eight one, QFE niner eight eight, hectopascals, QNH niner niner eight hectopascals. ().

P – Niner niner eight hectopascals, Sky Dubai niner eight one. ().

C1 – Sky Dubai niner eight one at three niner visibility three thousand five hundred meters, QFE niner eight seven er hectopascals, Q… niner niner seven hectopascals. ().

P – Niner eight seven, copied, Sky Dubai niner eight one. ()

P – Going around, Sky Dubai niner eight one. ().

C1 – Sky Dubai niner eight one, contact Rostov Radar … decimal two. ()

P – One two one two, bye-bye. ().

Таким образом, перед катастрофой экипаж не подавал сигналов бедствия и не сообщал о каких-либо неисправностях.

Следствие рассматривает версию о предельных нагрузках на воздушное судно с учетом сложных метеоусловий при попытке сделать еще один круг.

Лайнер, по данным следствия, падал вертикально и «практически носом вошел в землю».

Ранее сервис Flightradar24 уточнял, что «Боинг» рухнул после попытки набрать высоту.

Как утверждают синоптики, в Ростове-на-Дону во время катастрофы было зафиксировано редкое природное явление — струйное течение.

Следствие отрабатывает две основные версии произошедшего: ошибка пилотов и техническая неисправность.

тэги: Катастрофа Боинг-737 в Ростове-на-Дону

Источник: stuki-druki.com

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
android
Добавить комментарий